hits

CAROLINE BRÅTHEN

Spørsmål jeg ikke har svart på tidligere

  • 23.09.2018, 15:00

Hey dere ♥ I dag er en fiiin dag!

Jeg innser nå at det er veldig lenge siden jeg har delt "fakta" om meg, og jeg ønsker jo å gi og dele mye av meg selv! Tenkte det var litt hyggelig om dere fikk blitt bedre kjent med Caroline på innsiden også, og ikke bare gjennom innholdet som jeg deler her inne. I den anledning så har jeg funnet noen spørsmål som jeg ikke tror jeg har svart på tidligere, og som kanskje kan være interessant for dere. Jeg håper det kan skape et bedre bilde av hvordan jeg faktisk er, og dere kan kjenne meg bedre.

 

Når har du bursdag? 
Jeg har bursdag 30. juli noe jeg er storfornøyd med! Jeg elsker å ha bursdag på sommeren, og har tilbragt mange bursdager på hytteturer og i utlandet. Jeg elsker jo sommeren, så jeg kunne ikke drømt om bedre bursdager.

Hvor høy er du? 
Jeg er 1.71 cm høy, så jeg er et par cm over gjennomsnittet faktisk. Jeg var en av de laveste i venninnegjengen tidligere, og når jeg trodde jeg var ferdig utvokst så vokste jeg et par cm til! 

Hva er øyenfargen din?
Jeg har helt brune øyne! Ganske mørke faktisk, noe som er litt rart da jeg hadde veldig lyst hår da jeg var liten. 

Har du søsken?
Ja, jeg har verdens nydeligste lillebror som ble 3 år i sommer ♥ Jeg var vant til å være enebarn i mange år og hadde aldri trodd at jeg skulle være så heldig å få en lillebror. Jeg hadde heldigvis ingenting i mot å være enebarn når jeg var liten, men det er mye mer koselig å ha en lillebror. Gleder meg til han blir større og vi kan finne på mer ting sammen!

Favoritt app?
Det må nesten bli Instagram. Det er der jeg henter min daglige inspirasjon og følger med på hva alle andre driver med. Synes det er så koselig å se på bilder som folk deler, og ikke minst dele mine egne bilder. Synes det er en fin plattform hvor man kan gå tilbake å se på minner, og det er derfor jeg har mine aller første bilder der fortsatt! 

Hva studerer du? 
Jeg studerer markedsføringsledelse på BI! Går mitt tredje år av bacheloren og det har gått så ekstremt fort. Jeg har planer om å ta en master med en gang etter bachelor, men hva det blir vet jeg ikke helt enda. 

 

 

Det kommer flere innlegg i forbindelse med at dere skal få bli litt bedre kjent med meg, så håper jeg at det kan være gøy for dere! Takk for at dere titter innom. Smask♥

Ekte glede

  • 22.09.2018, 16:47

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rutiner - Morgenen

  • 19.09.2018, 14:06

Hei fininger! 💛

Nå er sommeren over og det er på tide å komme tilbake til rutiner igjen. En ting jeg virkelig har lært meg de siste ukene, er nettopp det at rutiner faktisk gjør livet litt enklere. Jeg prøver sakte, men sikkert å komme tilbake til de rutinene jeg ønsker å ha, så da er det bare å begynne et sted. Jeg vil gjerne dele dette med dere, samt noen tips kanskje, men da må jeg dele det opp i flere innlegg. SÅ, i dag starter vi med (etter min mening) det viktigste. ✨

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

M O R G E N E N

For meg er det viktig å huske på at morgenen er det som ofte former resten av dagen min. Det er derfor viktig at jeg tar meg god tid, og har en bra morgenrutine jeg trives med. Så langt har jeg ikke en ordentlig rutine på morgenen, men jeg ønsker en rutine som ser nogen lunde slik ut:

1. Stå opp og finne fram et antrekk for dagen

2. Gå på badet og stelle meg - tannpuss, dusj og hudpleie

3. Nyte kaffe/te mens jeg ser på favorittkanalene mine på Youtube

4. Lage meg dagens første måltid, som ofte er digg og sunt! Havregrøt er en stor favoritt

5. Sminke meg for dagen med favorittserien i bakgrunnen

 

Du må huske på at dersom du ikke trives med en rutine, så må du endre den. Prøv litt forskjellig til du finner noe som passer deg! Smask ✨

 

Følg mine sosiale medier:
Instagram: @carolinebrathen
Snapchat: @carolinebrathen
Facebook: @carolinepb.blogg.no

Antrekk - Gult er kult

  • 18.09.2018, 19:36

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Y E L L O W  I S  M Y  H A P P Y  C O L O R

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

T-SHIRT GANT

SKJØRT NEO NOIR

SKO MARENAS

 

Hadde så lyst til å dele et antrekk fra Spania selvom det begynner å bli en stund siden...hehe. Håper dere har en fin dag! Smask💜

 

Følg mine sosiale medier:
Instagram: @carolinebrathen
Snapchat: @carolinebrathen
Facebook: @carolinepb.blogg.no

Forandring fryder - I'm back!

  • 17.09.2018, 16:43

Hei dere 💜Nå er det lenge siden sist og mange forandringer har skjedd...

For det første er jeg tilbake på blogg.no! Vil bare kjapt fortelle at grunnen til det er så enkel som at det er her jeg føler meg hjemme. Det er på denne plattformen jeg har blogget i alle år, og det er her jeg ønsker å bli 😄

Sett bort i fra det, så har jeg skrevet flere innlegg de siste par månedene, men det er ikke før nå det føltes riktig. Jeg har lenge tenkt på hva jeg har lyst til å drive med, da jeg ikke har følt at blogg dekker hele hobbyen min. Jeg elsker å dele deler av livet mitt, men jeg har ikke klart det gjennom bloggen. Personligheten min kommer ikke fram, og jeg klarer ikke formidle ting slik jeg vil og ønsker at dere skal se.

Jeg skulle ønske det var enkelt å finne andre måter å dele på, og jeg har gått fram og tilbake med meg selv de siste par månedene. Helt ærlig er jeg enda ikke helt sikker på hva jeg ønsker å gjøre. Youtube er definitivt noe jeg virkelig kunne tenkt meg, men dessverre har jeg ingen god løsning på et set-up hjemme hos meg. Jeg har dog lyst til å prøve, men vi får se hva det blir til. Ville dere ha fulgt meg på Youtube? Hva foretrekker dere?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jeg er hvertfall superklar til å begynne igjen, for dette er noe jeg har savnet skikkelig! Håper dere vil følge med igjen. Smask ✨

 

Følg mine sosiale medier:
Instagram: @carolinebrathen
Snapchat: @carolinebrathen
Facebook: @carolinepb.blogg.no

Lately...

  • 31.03.2018, 01:29

Hei fininger!

Nå var det plutselig noen dager (uker...) siden jeg sist skrev her inne. Rart med det, men noen ganger trenger man bare en pause fra alt, og det har jeg hatt. Livet har plutselig blitt veldig annerledes på bare et år, og noen ganger trenger et pust i bakken for å klare å fortsette. Jeg har en travel hverdag og noen ganger blir jeg så opphengt i alt jeg gjør, så jeg glemmer realiteten. Det er ikke lett å leve i nuet med alt som foregår til enhver tid, og det liker jeg ikke. Jeg rekker aldri å stoppe opp for å tenke over hva jeg faktisk gjør. 

 

 

Nå er jeg utrolig lei skole, og jeg kjenner jeg nesten skammer meg av å si det. Skulle ønske jeg kunne være en av de som suste gjennom fem år med høyskole, men akkurat nå kjenner jeg at jeg begynner å få nok. Det er så mye annet jeg vil bruke tid på! Misforstå meg rett, jeg får gjort det som skal bli gjort, og jeg vet jeg kommer til å stille forberedt til eksamen til sommeren. Og ikke nok med det, men jeg skal fullføre de fem årene jeg har planlagt jeg skal fullføre. I løpet av en sommerferie får jeg ladet opp til nok et skoleår, og de to månedene er faktisk nok til at jeg savner skolebenken igjen. Takk og pris for at det er slik. Men nå nærmer vi oss slutten av nok et skoleår, så det er i grunn ikke så rart at motivasjonen sakte men sikkert daler nedover. Det er ikke lenge igjen til sommer, og tiden kommer til å gå utrolig fort. Det er helt herlig å tenke på at vi er godt over halvveis i dette skolehalvåret allerede ♥

 

Uansett, jeg ville bare innom for å si hei og hopp og beklage for at jeg forsvant uten å si noe. Og til de som har spurt - nei, jeg har ikke sluttet å blogge! Stor klem♥

 

 

 

 

Kode for å importere bloggen min til Nouw: 5570099731

Last week's workouts

  • 27.02.2018, 16:10

Hei igjen!

Da var det tid for en ny runde av "Last week's workouts"! Som dere kanskje skjønner så har jeg ingen fast dag hvor jeg poster dette, men kanskje dere vil ha det? Dere får i så fall si ifra! Denne uken hadde jeg bare én hviledag, men hadde noen rolige økter gjennom uken.

 

 

M A N D A G :
Hviledag.
 

T I R S D A G :
Styrke fokusert på skuldre og triceps. Avsluttet økten med 20/10 intervaller i 10 minutter.
- Sidehev i kabel
- Skulderpress
- Underarm front raise
- Arnoldpress
- Triceps extensions enarms
- Triceps extensions i kabel
- Push down i kabel

 

O N S D A G :
Styrkeøkt fokusert på bein og rumpe.
- Knebøy
- Hip thrust
- Leg curls
- Romanian deadlift
- Bulgarske utfall
- Knebøy med medisinball
 

T O R S D A G :
Styrkeøkt fokusert på rygg. Avsluttet økten med 20/10 intervaller i 8 minutter.
- Chin ups
- Superset: Seated front raise + seated face pull
- Bent over plate row
- Roing i kabel
- Roing enarms
- Markløft
- Latsdrag i kabel
 

F R E D A G :
Styrkeøkt fokusert på bein og rumpe + mage.
- Hip thrust
- Knebøy
- Bulgarske utfall i slynge
- Leg curls
- Knebøy med medisinball
I tillegg gjorde jeg tre mageøvelser for å avslutte økten, men har dessverre ikke navn på de...
 

L Ø R D A G :
Styrke fokusert på skuldre og triceps. Avsluttet økten med litt intervaller og gåing på mølla.
- Sidehev
- Underarm front raise
- Arnoldpress
- Triceps extensions enarms
- Triceps kickback
- Facepull
- Push down i kabel
 

S Ø N D A G :
Kort treningsøkt hjemme fokusert på styrke i bein og rumpe.

Svar på leserspørsmål

  • 26.02.2018, 17:32

God mandag fine♥

Jeg har fått to spørsmål ang. treningen min, og tenkte jeg like så godt kunne svare på de i et innlegg tilfelle flere lurte på det samme!

 

 

Når du trener kondisjon på sykkel, er du på gruppetime, intervaller eller noe? Eller sykler du bare for deg selv?
Jeg er så heldig at jeg har en sykkel stående her hjemme som jeg kan bruke når jeg vil. Det er så genialt, for jeg liker å trene litt kondisjon hver dag i og med at målet mitt er å få ned fettprosenten, i tillegg til å bygge muskler selvfølgelig. Så langt har jeg elsket å bare kjøre langkjøring helt for meg selv, og jeg sitter gjerne mellom 45 min - 1 time når jeg først begynner. Det er utrolig slitsomt, men jeg syns det er noe helt annet enn å løpe feks. I tillegg setter jeg på favorittserien min Modern Family når jeg sykler, og da går tiden utrolig fort! Sykler du på et treningssenter, så er det bare å sette på Netflix på telefonen din. Det gjør jeg hele tiden hvis jeg løper på tredemølla 😄

 

Hva er grunnen til at du trener mest bein?
Det er vel egentlig to grunner til dette. Den ene grunnen er at det er mye vanskeligere for meg å bygge muskler i beina mine i forhold til resten av kroppen, og jeg vil ikke at de skal "henge etter" nå som jeg trener så mye. Jeg vil ha jevnt over like mye muskler! Den andre grunnen er at jeg vil bygge muskler i rumpe og bein, for jeg synes det er så fint med markerte bein og muskler i rumpa. Enkelt og greit. 

 

Makeup look - Natural

  • 25.02.2018, 15:47

 

FOUNDATION LANCOME MIRACLE TEINT

CONCEALER TARTE SHAPE TAPE

BROWS ANASTASIA BROW WIZ MEDIUM BROWN

POWDER SEPHORA 8 H MATTIFYING COMPACT

BRONZER MARC JACOBS OMEGA

BLUSH BECCA WILD HONEY

LIPSTICK BITE BEAUTY HONEYCOMB

LIPGLOSS MARC JACOBS SUGAR SUGAR

EYESHADOW BH COSMETICS CARLI BYBEL

Last week's workouts

  • 23.02.2018, 13:50

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

M A N D A G :
Kondisjonstrening på sykkel - 45 minutter.
 

T I R S D A G :
Første økt bestod av styrke fokusert på triceps, skuldre og mage. 
Andre økt bestod av kondisjonstrening på sykkel - 50 minutter.
 

O N S D A G :
Styrkeøkt fokusert på bein og rumpe. 
 

T O R S D A G :
Styrkeøkt fokusert på rygg og biceps.
 

F R E D A G :
Styrkeøkt fokusert på bein og rumpe.
 

L Ø R D A G :
Hviledag.
 

S Ø N D A G :
Kondisjonstrening på sykkel - 1 time.


Trente du forrige uke? Klem ♥

Min største motivasjon

  • 22.02.2018, 13:21

Hei dere! 

Jeg vet ikke med dere, men jeg synes ikke det er like lett å dra seg på trening hver dag, ei heller å holde seg til "dietten". Her om dagen kom jeg over en jente på Youtube i jakt etter å finne en kanal jeg kunne finne litt motivasjon og inspirasjon fra. Og det kan jeg trygt si at jeg FINT klarte å finne. Jeg måtte bare tipse dere om kanalen, for hun er superflink. Hun lager videoer om alt fra mealprep til treningsøkter og tips. Akkurat det jeg trenger for å få litt inspirasjon både til matfronten, men også til treningsøktene mine.

 

BfnT3VcsrbE
 
 
 

 

Anbefaler å sjekke ut kanalen hennes!

 

Følger du noen på Youtube som jeg burde sjekke ut? Klem ♥

Gårsdagens handletur & matplan for uken

  • 21.02.2018, 15:38

Hei dere! 

I går var det på tide å fylle opp kjøleskapet med litt god mat, og jeg fikk litt lyst til å dele hva jeg kjøpte med dere. I tillegg tenkte jeg at jeg kunne dele matplanen min i samme slengen, så får dere kanskje litt inspirasjon til hva dere kan spise i løpet av uken. Siden jeg har tid i dag, skal jeg mealpreppe noen måltider til de kommende dagene, så da måtte jeg planlegge uken.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg kjøpte inn brød, havregrøt, hummus, guacamole, chiakaker, kylling, squash.

 

O N S D A G :
Frokost:
Havregryn med mager cottage cheese
Lunsj: Toast med hummus og agurk
Middag: Karbonadedeig og ris
 

T O R S D A G :
Frokost:
Havregryn med mager cottage cheese
Lunsj: Karbonadedeig og ris
​Middag: Spise ute
 

F R E D A G :
Frokost:
Toast med hummus og agurk
Lunsj: Proteinpannekaker
​Middag: Kylling og zucchini noodles

L Ø R D A G :
Frokost:
Proteinpannekaker
Lunsj: Toast med hummus og agurk
​Middag: Usikkert
 

S Ø N D A G :
Frokost:
Havregryn
Lunsj: Eggerøre/omelett med kalkunpålegg og spinat
​Middag: Kylling og zucchini noodles

 

Det går mye i det samme, men jeg varierer fra uke til uke. Dumt å kjøpe en pakke kylling for å spise én filet, for så å kaste resten. Dessuten gidder jeg ikke stå i flere timer å lage mat, fordi jeg må lage x antall forskjellige retter. Dette passer meg, og så må du finne det som passer deg best! Bare så det også er sagt - dette er ikke det eneste jeg spiser i løpet av en dag. Jeg spiser selvsagt mellommåltider mellom de store måltidene, og det kan være alt fra en neve mandler til chiakaker med litt guacamole. Dette varierer, men jeg spiser de store måltidene med 4-5 timers mellomrom, og gjerne to mellommåltider i løpet av dagen.

 

Klem ♥

Min treningsrutine

  • 20.02.2018, 16:44

Hei fine!

Jeg har fått noen kommentarer på at dere ønsker litt mer detaljerte innlegg om trening, og det kommer! "Last week's workouts" er bare en oppsummering fra uken, rett og slett for å gi dere en idé om hvordan man kan legge opp treningen sin, men også etterhvert forstå hvor forskjellig treningen kan være uke til uke. Og at det er helt greit! Det er ikke alltid man får trent like mye hver uke, og det vil dere etterhvert se at jeg ikke klarer heller. Uansett, i dag tenkte jeg å dele mine tanker rundt min trening og hvordan jeg velger å legge den opp.

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

M Y  W O R K O U T  R O U T I N E

 

Jeg har trent av og på i noen år uten fokus på noe spesielt, men nå har jeg fokus på bein og rumpe. Man kan selvfølgelig velge å trene alle muskler like mye, det er helt opp til deg. Jeg trener fortsatt alle muskler, men jeg trener mer bein enn de andre musklene for øyeblikket. Jeg har delt opp alle musklene til tre økter:
1. Skuldre, triceps og bryst
2. Bein, rumpe og legger
3. Rygg og biceps

Mage trener jeg når det passer meg, men legger gjerne inn noen mageøvelser når jeg har økt 1 og 2 som nevnt over. Jeg trener bein og rumpe annen hver gang jeg trener, og de andre dagene bytter jeg mellom skuldre, triceps + bryst og rygg + biceps. Det vil si at jeg trener:
- Skuldre, triceps og bryst
- Bein, rumpe og legger
- Rygg og biceps
- Bein, rumpe og legger
- Skuldre, triceps og bryst
- osv...

 

Beklager den dårlige forklaringen, men jeg håper det var litt forståelig hvertfall. Klem♥

OMG, jeg reiser til...

  • 19.02.2018, 13:29

 

NEW YORK!

 

Det var dette jeg snakket om på torsdag. Det var ikke 100% sikkert da, men nå har vi bestemt oss for at vi reiser til New York! Jeg var der sist i 2012, så det begynner å bli en stund siden. Jeg gleder meg så sykt til å reise nå, at jeg har ikke ord! Om ca. en måned setter vi snuten mot statene, og det kribler i fingrene etter å dra. Jeg kan med hånden på hjertet si at New York er en av mine to favorittbyer, så at jeg får muligheten til å dra igjen setter jeg så stor pris på. Får dere muligheten så må dere bare ta en tur! Virkelig verdt det ♥

 

Har du vært i New York før? Klem ♥

Last week's workouts

  • 17.02.2018, 18:03

Forrige uke hadde jeg totalt sett seks økter, fordelt på fem dager. Jeg prøver å trene litt hver dag, om jeg så "bare" rekker en kjapp løpetur på tredemølla. Det er ikke alltid mulig i en travel hverdag, men det handler selvfølgelig bare om prioriteringer. Uansett er jeg fornøyd med egen innsats. Jeg prøver å presse inn trening der jeg får til, men vil ikke la det gå utover feks. nattesøvnen min. Har jeg kun fått 6 timer på øyet, så sover jeg heller 2 timer til og trener på kvelden. Søvn er viktig for treningen, så den må man prioritere. Husk å spise riktig mat for å få best utbytte av treningen.

 

 

 

M A N D A G :
Kondisjonstrening på tredemølla.
 

T I R S D A G :
Styrke fokusert på bein og rumpe, etterfulgt av litt løping på tredemølla.
 

O N S D A G :
Første økten bestod av styrke fokusert på rygg og biceps.
Andre økten bestod av løping på tredemølla.
 

T O R S D A G :
Styrke fokusert på bein og rumpe.
 

F R E D A G :
Hviledag.
 

L Ø R D A G :
Hviledag.
 

S Ø N D A G :
Kondisjonstrening på sykkel.


Trente du forrige uke? Klem ♥

Om meg

Caroline Bråthen

Kategorier

Arkiv

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no